Obiektywy do bezlusterkowców (Sirui, Venus Optics, Sigma, Panasonic, OM System, Olympus)
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: APS-C
LUMIX S 35 mm f/1.8 to stałoogniskowy obiektyw szerokokątny firmy Panasonic. Sprawdzi się idealnie w rękach fotografów portretowych oraz reportażowych, ale możesz go wykorzystać w każdej sytuacji. Niska wartość przysłony f/1.8 oraz stała wartość ogniskowej wynosząca 35 mm gwarantują Ci doskonałą jakość obrazu i magiczny efekt bokeh. Natomiast 3 soczewki asferyczne oraz 3 soczewki ED niwelują aberracje oraz gwarantują niezwykłą rozdzielczość. Obiektyw odporny jest na pył oraz zachlapania i niskie temperatury.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: pełnoklatkowych
Panasonic LUMIX S 85 mm F1,8 powstała specjalnie dla wszystkich pasjonatów uwieczniania ludzi. Jego parametry pożądane przez wszystkich portrecistów, sprawiają, że to niezastąpione narzędzie w pracy z modelami. Jego ogniskowa daje znakomitą perspektywę, która pozwala na świetne odizolowanie modeli od tła i jednocześnie zapewnia brak przerysowań. W połączeniu ze światłosiłą f/1.8 zapewnia niezwykle plastyczny bokeh, który pozwala na tworzenie wyjątkowo nastrojowych portretów.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: APS-C
Kompaktowy i lekki obiektyw szerokokątny o jasności F/1.4, który wykorzystuje zaawansowaną konstrukcję optyczną obejmującą 3 soczewki ze specjalnych szkieł FLD, 2 soczewki z SLD oraz 2 ze specjalnego szkła asferycznego. Silnik krokowy AF działa cicho, szybko i precyzyjnie, umożliwiając zastosowanie tego obiektywu także w czasie filmowania.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 67
- Do matryc: Micro 4/3
Kompaktowy i lekki obiektyw szerokokątny o jasności F/1.4, który wykorzystuje zaawansowaną konstrukcję optyczną obejmującą 3 soczewki ze specjalnych szkieł FLD, 2 soczewki z SLD oraz 2 ze specjalnego szkła asferycznego. Silnik krokowy AF działa cicho, szybko i precyzyjnie, umożliwiając zastosowanie tego obiektywu także w czasie filmowania.
Lekki i kompaktowy obiektyw szerokokątny o ogniskowej 24 mm i światłosile 2.0. Wyposażony w mocowanie Sony E. Posiada całkowicie metalową konstrukcję i solidny mosiężny bagnet. Wyróżnia go doskonała jakość obrazu w całym kadrze. PRzeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych.
Sigma C 30 mm F/1.4 DC DN Fujiflm X to obiektyw standardowy o stałej ogniskowej 30 mm (ekwiwalent 45 mm dla pełnej klatki) i przysłonie f/1.4. Wysoka jasność i 9-listkowa przysłona przydadzą się szczególnie w fotografii portretowej. Uszczelniane gumą mocowanie zapewnia pracę nawet w trudnych warunkach.
Klasyczna ogniskowa 35 mm umożliwia wykorzystanie tego obiektywu w wielu różnych ujęciach fotograficznych i wideo. Należy do linii I, która łączy w sobie bezkompromisową, kompaktową obudowę i świetną jakość obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna obejmuje soczewkę SLD i 3 soczewki asferyczne. Uszczelnienia umożliwiają swobodne korzystanie z tego obiektywu nawet w wymagającym środowisku.
Sigma C 45 mm f/2.8 DG DN to wysokiej jakości obiektyw stałoogniskowych charakteryzujący się kompaktowymi rozmiarami. Światłosiła równa f/2.8 pozwala na uzyskanie świetnego, plastycznego efektu bokeh. Instrument ten sprawdzi się w wielu różnych sytuacjach zdjęciowych, głównie za sprawą małych gabarytów, które umożliwiają zabranie go w każdą podróż.
Wyjątkowo lekki i zgrabny obiektyw przypominający wyglądem pokrywkę na korpus aparatu. Ogniskowa 9 mm (odpowiednik 18 mm dla formatu 35 mm) pozwala na uzyskanie bardzo szerokiego kąta widzenia. Obiektyw charakteryzuje się ciekawą plastyką oraz lekka nierównością naświetlenia. Doskonale sprawdzi się przy artystycznych zdjęciach oraz tzw. street photography. Obiektyw posiada stałą wartość przysłony, bez możliwości zmiany.
Szerokokątny obiektyw o dużej jasności f/2.0. Ogniskowa 12 mm (odpowiednik 24 mm dla matryc pełnoklatkowych) doskonale sprawdzi się w fotografii reporterskiej, ciasnych pomieszczeniach lub fotografii krajobrazowej. Dzięki dużej jasności możliwe jest fotografowanie i filmowanie w warunkach słabego oświetlenia.
Stałoogniskowy obiektyw o kącie widzenia zbliżonym do ludzkiego oka. Wyróżnia się doskonałymi parametrami optycznymi, w tym doskonałą jasnością f/1.8 pozwalającą na fotografowanie w słabym oświetleniu oraz piękne rozmycie tła. Znakomicie sprawdzi się przy fotografii portretowej lub codziennym fotografowaniu.
Obiektyw klasy Premium o doskonałej jasności f/1.8. Połączenie dużego otworu przysłony z ogniskową 45 mm (odpowiednik 90 mm dla matryc pełnoklatkowych) klasyfikuje go jako doskonały obiektyw do fotografii portretowej. Zapewnia ładne rozmycie tła oraz wysoki kontrast. Szybki AF idealnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania jak i filmowania.
Obiektyw portretowy klasy Premium. Wyróżnia się doskonałą jasnością f/1.8 oraz ostrością, nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie. Połączenie ogniskowej 75 mm (odpowiednik 150 mm dla matryc pełnoklatkowych) z przysłoną f/1.8 zapewnia bardzo ładne rozmycie tła, wydobywając pierwszy plan. Oprócz właściwości optycznych wyróżnia go metalowa obudowa oraz szybki i cichy AF.
Szerokokątny obiektyw o bardzo dużej jasności. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju mechanizmem błyskawicznego nastawienia ostrości, z którego możemy korzystać zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania (MSC). Ponadto dodatkowa powłoka ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) niweluje wypalenia i efekt duszków. Jest doskonałym rozwiązaniem w tzw. street photo, w sytuacjach słabego oświetlenia albo wszędzie tam gdzie chcemy rozmyć tło.
Profesjonalny teleobiektyw stałoogniskowy dedykowany do aparatów micro 4/3. Bardzo duża ogniskowa, duża jasność, szybkość i najwyższej klasy optyka sprawdzą się w fotografii sportowej, przyrodniczej czy podróżniczej. Wydajna stabilizacja obrazu i poręczna konstrukcja idealnie sprawdzą się w zastosowaniach mobilnych. W zestawie z obiektywem znajduje się konwerter 1,4x, który umożliwia uzyskanie ogniskowej 280 mm.
Obiektyw o ogniskowej 45 mm, przeznaczony do fotografii makro. Maksymalna przysłona f/2.8 pozwala uzyskać atrakcyjne rozmycie tła. Stabilizacja obrazu pozwala na redukcję drgań i wykonywanie zdjęć nawet w słabych warunkach oświetleniowych. Obiektyw świetnie nadaje się również do portretów.
Leica DG Summilux 12 mm f/1.4 ASPH to szerokokątny obiektyw o bardzo dużej jasności. Jest idealnym rozwiązaniem do wszelkiego typu zdjęć gdzie jest mało światła a także wszedzie tam, gdzie chcemy usyskać małą głębię ostrości. Docenią go głównie fotografowie ślubni, dokumentalni, reporterzy czy osoby zajmujące się fotografią krajobrazową i astrofotografią. W połączeniu z uszczelnianą obudową sprawdzi się tam gdzie są zarówno niekorzystne warunki oświetleniowe jak i atmosferyczne.
Standardowy obiektyw przeznaczony do aparatów systemu micro 4/3. Oferuje wyjątkową jasność w połączeniu ze standardową ogniskową. Soczewki ze specjalnymi powłokami wykonane z najlepszego gatunku szkła zapewniają świetny, wyraźny obraz pozbawiony przekłamań optycznych. Całość zamknięta jest w lekkiej, poręcznej konstrukcji.
Szerokokątny obiektyw o jasności f/1.7 z funkcją makro, który spełnia rygorystyczne standardy Leica. Jego minimalny dystans ostrzenia wynosi 9,5 cm. Oferuje kompaktową budowę i uszczelnioną konstrukcję odporną na działanie niskich temperatur, kurzu i wilgoci. Sprawdzi się także świetnie podczas filmowania.
Wyjątkowo lekki, kompaktowy i płaski obiektyw szerokokątny dedykowany do aparatów systemu micro 4/3. Dzięki niewielkim rozmiarom i dużej jasności f2,5 doskonale sprawdzi się w codziennym fotografowania oraz w tzw. fotografii ulicznej. Dzięki soczewkom asferycznym oraz powłokom pozwala na uzyskanie ostrego obrazu o wiernych barwach.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.